top of page
חיפוש

כיבוי שריפות באמצעות רחפנים

צוותי כיבוי אש משתמשים ברחפנים בזירות שריפה. באמצעות הרחפן ניתן למפות מאות אזורים שונים גם במצבי ראות לקויה כתוצאה מעשן ולאסוף טריליוני פיקסלים של מידע. את המידע מצליבים עם בסיס נתונים קיים ליצירת מפות עדכניות של מוקדי האש והנזק.


תמונת המצב בזמן אמת מאפשרת לצוותי הכיבוי למפות את הזירה ולתכנן את הצעד הבא. המפות מאפשרות לצוותי חילוץ והצלה לאתר נעדרים או נפגעים העלולים להימצא באזור. המפות המתקבלות מהמידע המגיע מהרחפן מאפשרות גם לצוותי מס רכוש לאתר ולזהות נכסים שנפגעו, וכך לייעל ולזרז באופן ניכר את הטיפול מול הגורם המפצה.


השימוש ברחפנים לכיבוי אש הוא קריטי במצבים של שריפות יער וחורש הנפוצות כל כך בקיץ הישראלי הלוהט. שריפות אלה נוטות לצאת משליטה במהירות ולסכן הן את לוחמי האש וטייסי מטוסי הכיבוי. ישנו חלון הזדמנויות קטן ביותר להשתלטות על האש מרגע התפרצותה ועד ליציאתה משליטה. רחפנים נותנים לצוותי הכיבוי מבט על של פני השטח ומסייעים להם לקבוע את כיוון התפשטות האש, וכך לקבל החלטות קריטיות לפריסת הכוחות בשטח ולפינוי של אזרחים.


תמונת מצב עדכנית ומהירה


רחפנים מסייעים לך לדעת תוך מספר דקות אילו משאבים להקצות לטיפול באירוע. רחפנים מסחריים מצויידים בחיישנים תרמיים העושים שימוש באות אינפרה אדום ובאמצעותם ניתן לזהות חתימת חום של בני אדם ומוקדי אש, המצביעות על תוואי התפשטות הדליקה. עוד טרם הגעת הכוחות לשטח יכולים המפקדים לקבל החלטות רק מהשידור החי המוזרם למסך המחשב.


רחפן יעודי לכיבוי שריפות של חברת DJI דגם 210 Matrice - מאטריס, מצלמה תרמית Zenmuse XT ומצלמת Zenmuse X4S ברזולציה גבוהה יוצרים ביחד תמונה רחבה המסייעת לצוותי הכיבוי לקבל החלטות קריטיות ולתכנן קדימה את ניהול האירוע ולמנוע סכנות טרם הופעתן.

רחפנים מגנים על הצוות שלך


bottom of page